obsługa ZUS

Dlaczego warto skorzystać z profesjonalnej obsługi ZUS?

Zarówno firmy, jak i osoby prywatne zdają sobie sprawę jak ważne jest opłacanie składek ZUS. Na początek warto wyjaśnić rolę tej instytucji. Wbrew pozorom jej funkcje bardzo często są mylone. Aby to zrozumieć warto powiedzieć co ten skrót oznacza, ZUS to inaczej Zakład Ubezpieczeń Społecznych.

Obsługa odnośnie składek ZUS

obsługa ZUSJednostka ta zajmuje się gromadzeniem składek na ubezpieczenie społeczne oraz zarządzeniem tymi świadczeniami, czyli emeryturami, zasiłkami itd. Należy pamiętać, że są to ubezpieczenia, którym obywatele podlegają obowiązkowo. Nie inaczej jest w przypadku przedsiębiorców, którzy również maja obowiązek opłacania składek ZUS. W ich ramach opłacane są następujące ubezpieczenia: emerytalno-rentowe, zdrowotne, chorobowe, a także Fundusz Pracy i Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych. Emerytalno-rentowe oraz zdrowotne jest obowiązkowe, z kolei chorobowe jest dobrowolne, które daje prawdo do otrzymania zasiłku w przypadku choroby. Bardzo ważną kwestią jest opłacenie składki w terminie. Przyjęte są trzy terminy: do 5, do 10 oraz do 15 dnia kolejnego miesiąca. W przypadku osób prowadzących własną działalność gospodarczą, które nie zatrudniają pracowników na umowę o pracę powinny dokonać płatność do 10 dnia. Jeśli natomiast pracownicy są zatrudniani termin jest inny – do 15 dnia miesiąca. Do tego czasu określona kwota musi znaleźć się na koncie bankowym ZUS-u.

obsługa ZUSNieprzestrzeganie tego terminu może skutkować wysoką grzywną. Dlatego dobrym rozwiązaniem dla firm jest profesjonalna obsługa ZUS – Lublin to jedno z miast, gdzie takie osoby działają. Warto w tym miejscu przypomnieć, że przedsiębiorcy, którzy dopiero rozpoczynają swoją działalność, przez dwa lata mają prawo do niższych składek na ubezpieczane społeczne. Jest to tak zwany mały ZUS. Każdy kto rozpoczyna własną działalność gospodarczą powinien przyswoić sobie wiedzę na temat wszystkich niezbędnych procedur oraz terminów związanych z tą instytucją. Bardzo ważne jest samo zgłoszenie się do ZUS. Niezrobienie tego skutkuje poważnymi konsekwencjami. Wiele przedsiębiorstw decyduje się na skorzystanie z usług profesjonalistów. Dzięki temu mają pewność, że o niczym nie zapomnieli, a wypełnione przez nich dokumenty będą rzetelne oraz prawidłowe.

Z tego rozwiązania korzysta coraz więcej firm. Obecnie nietrudno znaleźć dobre Biuro Księgowe, w dużych miastach wybór jest spory. Szukając najbardziej odpowiedniego dla nas, warto zapoznać się z ofertą usług jakie świadczy. Niektóre z nich specjalizuje się w konkretnym typie księgowości.