Start-upy to nowe, dynamiczne, rozwijające się przedsiębiorstwa, które chcą zawojować rynek swoimi innowacyjnymi projektami. Zwykle tego określenia używa się do określenia firm z branży informatyki i technologii. Wielu gigantów sektora IT dawniej właśnie tak zaczynała – jako mały obiecujący start-up.
Inwestycja w nową firmę
Trzeba jednak nadmienić, że w tej branży wiele się pozmieniało. Co dawniej mogła zrobić firma by znaleźć inwestora? Mogła rozsyłać pocztą zapytania o współpracę, próbować umówić się na prezentację projektu, czy też szukać dojścia do majętnych osób, które są chętne na inwestycje. Firmy niejednokrotnie zaczynały w garażach, czy na strychu, składały się z maksymalnie kilku osób. Jednak dzięki swoim umiejętnością udawało im się po wielu latach osiągnąć upragniony sukces. Teraz wszystko jest o wiele łatwiejsze. Młodzi przedsiębiorcy mogą się pokazywać na targach branżowych, starać się o dotacje z Unii Europejskiej. Opłacalna inwestycja w startupy jest też uskuteczniana przez wielu biznesmenów, zwanych często aniołami biznesu. Wpłacają oni pieniądze na projekt w zamian za akcje firmy, udziały, czy obligacje.
W ten sposób często są współwłaścicielami firmy, zatem zależy im by odniosła ona sukces. Firmy mogą się reklamować w Internecie, dzięki czemu o ich działalności dowie się cały świat. W ten sposób zamiast kilkunastu lat pracy u podstaw można rozwinąć błyskawicznie swoją działalność gospodarczą. Są jednak zagrożenia dla startupów. Dawniej takich firm było niewiele, konkurencja była zatem mała. Teraz o uwagę inwestorów staje niekiedy kilkaset firm. Dlatego też nie tylko trzeba mieć jakiś innowacyjny produkt czy rozwiązanie technologiczne, ale jeszcze trzeba ,,umieć się sprzedać”, czyli – tak zaprezentować atrakcyjnie swoją firmę, by każdy biznesmen był zainteresowany inwestycją. Warto wspomnieć też o portalach crowdfundinwych. To na nich wiele startupów szuka inwestorów, tylko nie wśród biznesmenów, a wśród internautów. Jeśli zaoferują oni coś ciekawego, co może się przydać każdemu to szybko zbiorą kwotę potrzebną do uruchomienia produkcji. Internaucie zwykle oczekują w zamian produktu, lub zniżek, nie akcji firmy, co na pewno może być czasem korzystne.
Reasumując, start-upy to dynamiczne firmy na początkowym etapie rozwoju. Mają ambicje by zawojować świat, zmienić rynek i przyzwyczajenia konsumentów. Dzięki aniołom biznesu, czy stronom crowdfundingowym mogą zyskać pieniądze na rozpoczęcie i prowadzenie działalności. Zawsze znajdzie się dobra opcja finansowania dla każdegi.